Saturday, September 19, 2009

RaMadHaN & LeBaRan TaNPaMU!!!

"resah dan gelisah ku rasa
hidup penuh pancaroba
roda masa pantas berputar
menduga iman di dada
daku yang lena dan terleka
tenggelam di lautan dunia
kabur pandangan mataku
pada nikmat yang menggunung
mendustakan kurniaanmu
tiba murkamu menghukum
keangkuhanku kian hancur
lantas ku jatuh dan tersungkur..
tanpamu kasih ku tak berdaya
hilang punca dan arah
hanyut alpa di arus bergelora
kasih daku derita
lemah dalam sengsara
jiwa dan tubuh kepedihan tersiksa terhukum
menanggung kifarah darimu
telah lalui semalam
jalanan kelam dan suram
lampaui batasan insan
keagunganmu ku lupakan
rahmat darimu ku dambakan
keampunanmu ku pohonkan
hatiku kini merindu
sinar cintamu yang agung
pasrah merayu redhamu
ampuni dosa- dosaku
rahmat darimu kudambakan
keampunanmu ku pohonkan...."

manusia...leka dan alpa atas segala yang diberi pada kita...
aku...antaranya...seorang yang telah menerima satu kehilangan besar dalam hidup...
jika dahulu, bila bersamanya, aku bahagia...
tapi kini.. aku sendiri...

kadang2 terkenang kenangan lalu bersamanya...
kenangan Ramadhan dan Syawal yang sungguh manis...
hanya aku dan dia yang mengerti...
betapa indahnya perhubungan...

kini... ramadhan dan syawal menjelma lagi...
namun ia berlalu begitu sahaja...
sepi melanda diri...sunyi di dalam jiwa ini...
tak dapatku bayangkan...kehilangannya di bulan yang penuh kemuliaan ini...

yang tinggal hanya kenangan...
yang hidup adalah memori..
yang segar dalam ingatan...

jika Dia menjengah di sini...
ingin ku katakan padanya...
dia adalah yang teristimewa dalam hidupku...
dialah memori terindahku...
dialah segalanya bagiku...

mungkin kini sudah terlambat...
aku kini sendiri...
aku tidak akan menjadi sebahagian dari hidupnya...
malah ajnabi di pinggir hatinya...

ketentuan Yang Esa...
aku pasrah...
namun... aku ingin dia mengerti...
bahawa...
dia adalah inspirasi..
dialah impian...
dialah harapan...
yang tak pernah padam...
walau jasadku telah ditanam...

ditujukan untuk seorang yang teristimewa dalam hidupku...kini dan selamanya....
salam aidilfitri buatmu,yang kian jauh di mataku...
doaku moga kau berbahgia disamping orang yang boleh menghargai dirimu
setulus hatinya....

No comments:

Post a Comment